
Term uit de poëtica
Poetices libri septem (1561) van Julius Caesar Scaliger, waarin deze het doel van de dichtkunst (poetica-1) formuleert als: het op onderhoudende wijze verschaffen van morele instructie. Hij borduurt daarmee voort op de theorie van Horatius'
Ars poetica die het utile dulci (lering en vermaak) als doelstelling van d...
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/bork001lett01_01_0010.php

Term uit de poëtica
Poetices libri septem (1561) van Julius Caesar Scaliger, waarin deze het doel van de dichtkunst (poetica-1) formuleert als: het op onderhoudende wijze verschaffen van morele instructie. Hij borduurt daarmee voort op de theorie van Horatius'
Ars poetica die het utile dulci (lering en vermaak) als doelstelling van d...
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/bork001lett01_01/bork001lett01_01_0010.php
Etym: Lat. aangenaam onderwijs. - Term uit de poëtica
Poetices libri septem (1561) van Julius Caesar Scaliger, waarin deze het doel van de dichtkunst (poëtica) formuleert als: het op onderhoudende wijze verschaffen van morele instructie. Hij borduurt daarmee voort op de theorie van Horatius'
Ars poetica die het utile dulci (l...
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/dela012alge01_01/dela012alge01_01_01211.php
Etym: Lat. aangenaam onderwijs. - Term uit de poëtica
Poetices libri septem (1561) van Julius Caesar Scaliger, waarin deze het doel van de dichtkunst (poëtica) formuleert als: het op onderhoudende wijze verschaffen van morele instructie. Hij borduurt daarmee voort op de theorie van Horatius'
Ars poetica die het utile dulci (l...
Gevonden op
https://www.dbnl.org/tekst/dela012alge01_01/dela012alge01_01_01211.php
Geen exacte overeenkomst gevonden.